joi 25 aprilie 2024

.

Câteva sfaturi înțelepte pentru...

Deși este foarte obișnuit ca fetele - și băieții - să-și găurească urechile,...

Reacția unei fetițe ieșite...

Cele două săptămâni petrecute de Alessia, alături de părinți, într-un centru de carantină...

Viața în stil minimalist....

Multă lume are impresia că a locui într-o garsonieră este o plăcere rezervată...

Sacrificii pentru frumusețe. Avantajele...

Faci ce vrei, dar știi ce faci? Vorba asta e importantă mai mult...
AcasăActualitatePriorități ale Comisiei...

Priorități ale Comisiei Europene: Piața unică digitală

La 1 ianuarie 2007, România a devenit stat membru al Uniunii Europene. Calitatea de stat membru implică atât drepturi, cât şi obligaţii. Toate acestea derivă din tratatele şi legislaţia adoptate de Uniunea Europeană de la înfiinţare până în prezent, la fel ca în cazul oricărui alt stat membru al Uniunii Europene. România a sărbătorit, acum un an, primul deceniu în Uniunea Europeană, un deceniu în care s-au comunitatea europeană a adus avantaje numeroase românilor, de la libera circulaţie în Europa până accesul pe piaţa muncii, la studii în școlile și universitățile europene, la schimbul de practici în educație între cadrele didactice, la eliminarea tarifelor percepute pentru roaming, la securitatea frontierelor.

Astăzi, Comisia Europeană, organismul executiv european condus de președintele Jean-Claude Juncker, propune noi schimbări pozitive în parcursul european, tocmai pentru a îmbunătății legăturile economice, culturale, politice și mai ales valorile comune între statele membre ale Uniunii Europene. Comisia a propus o serie de 10 priorități, care să faciliteze schimbările necesare dezvoltării unui viitor mai bun pentru Europa.
In informările precedente s-au prezentat priorități precum „Locuri de muncă, creștere economică și investiții”, „Migrația. Către o agendă europeană privind migrația”, „Uniunea energetică și schimbările climatice” și „Uniunea Europeană, un actor mai puternic pe plan mondial”.
În cele de mai jos vom prezenta o noua prioritate a Comisiei Europene privind Piața unică digitală.
Internetul și tehnologiile digitale transformă lumea în care trăim. Dar din cauza barierelor on-line existente cetățenii ratează ocazia de a cumpăra unele bunuri și servicii, orizonturile furnizorilor de internet și ale întreprinderilor nou înființate sunt limitate, iar întreprinderile și guvernele nu pot beneficia pe deplin de instrumentele digitale. Este timpul ca piața unică a UE să se adapteze la era digitală – să dărâmăm „zidurile” în materie de reglementare și să trecem de la 28 de piețe naționale la o piață unică. Această trecere ar putea contribui la economia Europei cu 415 miliarde EUR/an și ar putea crea sute de mii de noi locuri de muncă.
Strategia privind piața unică digitală se bazează pe trei domenii de acțiune:
– Facilitarea accesului consumatorilor și al întreprinderilor la produse și servicii on-line
– Un mediu în care rețelele și serviciile digitale se pot dezvolta
– Transformarea sectorului digital în factor de creștere economică

Facilitarea accesului consumatorilor și al întreprinderilor la produse și servicii on-line

Comisia Europeană lucrează pentru a elimina barierele online care împiedică accesul deplin al persoanelor la toate produsele și serviciile oferite de întreprinderile din UE. Încetarea barierelor transfrontaliere nejustificate, facilitarea livrărilor de pachete transfrontaliere mai ieftine, protejarea drepturilor clienților online și promovarea accesului transfrontalier la conținutul online reprezintă câteva dintre modalitățile de realizare a Strategiei privind piața unică digitală.

eCommerce este unul dintre pietrele de temelie ale strategiei privind piața unică digitală, iar UE a făcut mai mulți pași pentru a face mai ușor și mai sigur pentru consumatorii europeni să cumpere online în întreaga UE. Pentru a realiza întregul potențial al eCommerce, UE a lucrat la:
– directiva privind serviciile de plată revizuită și noile norme privind serviciile de livrare a coletelor transfrontaliere care sunt deja în vigoare;
– noi reguli pentru a opri blocarea geoblocării nejustificate, care va intra în vigoare de la 3 decembrie 2018;
– revizuite normele de protecție a consumatorilor care vor intra în vigoare în 2020;
– noile norme privind TVA pentru vânzările online de bunuri și servicii care vor intra în vigoare în 2021.

Un mediu în care rețelele și serviciile digitale se pot dezvolta

Piața unică digitală urmărește să creeze condiții adecvate pentru dezvoltarea rețelelor și serviciilor digitale. Infrastructurile și serviciile de mare viteză, securitate și de încredere vor fi susținute de condițiile de reglementare corecte.

Serviciile digitale inovatoare necesită un mediu potrivit pentru a se dezvolta, pentru asta Comisia realizat o serie de propuneri:
– Revizuirea regulilor de telecomunicații
– O revizuire a cadrului mass-media audiovizuale
– O analiză a rolului platformelor online
– Consolidarea încrederii și securității în serviciile digitale și în gestionarea datelor cu caracter personal
– Un parteneriat cu industria în domeniul securității informatice

Transformarea sectorului digital în factor de creștere economică

Strategia privind piața unică digitală va maximiza potențialul de creștere al economiei digitale europene și al societății sale, astfel încât fiecare european să poată beneficia pe deplin de avantajele sale.

Economia și societatea din Europa trebuie să valorifice cât mai mult posibilitățile digitale. 47% din populația UE nu este calificată în mod corespunzător digital, însă în viitorul apropiat, 90% din locurile de muncă vor necesita un anumit nivel de competențe digitale.

Pentru a maximiza creșterea economică, Comisia va avea în vedere:
– Eliminarea barierelor în economia europeană a datelor;
– Definirea priorităților pentru standarde și interoperabilitate;
– Sprijinirea unei societăți digitale incluzive.

Mai multe informații pentru cetățeni despre subiectul prezentat mai sus se pot regăsi pe platformele oficiale ale Uniunii Europene: www.europa.eu, https://ec.europa.eu/commission/index_ro, http://www.europarl.europa.eu/portal/ro.
,,Daca aveți întrebări despre Uniunea Europeană puteți contacta telefonic serviciul `Europe Direct` la numarul: 00 800 6 7 8 9 10 11 de oriunde în Uniunea Europeană, sau puteți lua legătura cu un centru de informare `Europe Direct` din zona dvs. pentru a obține informații sau a participa la un eveniment local. În județul Bacău funcționează încă din anul 2008 două centre de informare Europe Direct: la Bacău, având structură gazdă Universitatea `Vasile Alecsandri` și în orașul Comănești sub găzduirea administrației locale”, a precizat Narcis Jitaru, managerul Centrului ,,Europe Direct Comănești” (Tel: 0234 370 401; Mobil: 0741 119 633)
Romulus-Dan BUSNEA

De citit!

Cum să alegi între “Creditul până la salariu” și “Creditul instant pe card”: Ghidul complet

În lumea financiară din ziua de azi, opțiunile de împrumut sunt variate și adaptate la nevoile individuale ale fiecăruia. Două dintre cele mai populare forme de credit sunt "Creditul până la salariu" și "Creditul instant pe card". Fiecare dintre...

Stagiu de pregătire de autoapărare pentru jandarmii celor două unități din Bacău

Timp de o săptămână, jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Bacău și ai Grupării de Jandarmi Mobile Bacău au participat la un stagiu de autoapărare cu instructori ai Centrului de Autoapărare din cadrul Clubului Sportiv Dinamo București.Activitățile s-au...

Reținut de polițiști după ce a condus din nou un autoturism fără permis

La data de 26 martie a.c., polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Răcăciuni au depistat în localitatea Parava un autoturism, iar la efectuarea semnalelor regulamentare de oprire acesta a accelerat continuându-și deplasarea.               Polițiștii au procedat la urmărirea autoturismului în trafic, dar...