Câteva sfaturi utile pentru orice angajat

Sunt o grămadă de site-uri unde poți găsi sfaturi de mare folos în cazul în care vrei să-ți păstrezi slujba, să fii mai bine văzut, să-ți transformi jobul temporar într-un serviciu permanent.

Cea mai mare problema cu aceste sfaturi este că te învață să fii un mic sclav corporatist, conformist, fără inițiativă, gata oricând să spună “Da, șefu’, aveți dreptate”. Pentru că, bineînțeles, atitudinea de la job nu va rămâne acolo, o vei copia și acasă, cu familia, în societate, oriunde.

De exemplu, unul dintre sfaturi ar fi să nu uiți de cei trei “C”- “Don’t criticize, condemn or complain” (Nu criticați, nu condamnați sau nu vă plângeți). Așa e, trebuie să aveți o poziție de vierme inelat, fără personalitate, fără atitudine, gata oricând să spună da sau nu, în funcție de cum zic și ceilalți.

Nu spun să vă transformați într-un revoluționar la locul de muncă; dar e bine să va păstrați decența și opiniile. Dacă sunteți convinși că opinia dvs. este corectă, de ce s-o renegați? Doar pentru că așa consideră colegii?

Sau: “Șeful are întotdeauna dreptate”. Dacă nu spui cum zice el, dacă-l contrazici, dacă îl confrunți, o să ai de suferit, poate vei fi dat afară. Dacă ai un șef care nu suportă să fie contrazis, înseamnă că locul ăla de muncă e de doi lei și nu ai ce căuta acolo. Un șef inteligent va dori să știe ce obiecții sunt la un plan, să obțină și alte păreri pentru că e de preferat să fie contrazis înainte de implementarea unui proiect decât să vadă că există o eroare importantă chiar în timpul implementării. Nu în ultimul rând, faptul că arăți slăbiciunile proiectului te-ar putea salva în momentul în care se trage linie și se caută țapii ispășitori după ce s-a constatat eșecul. Deci, nu, șeful nu are întotdeauna dreptate, șeful poate să greșească de multe ori și chiar o face.

Un alt sfat pe care nu-l suport este că ar trebui să fii “un pachet complet”. Adică să le știi pe toate, să te pui la punct, să fii cel mai muncitor, primul în toate, în fine, cea mai albinuță dintre albinuțe, pentru că dacă ești pe munca temporară, trebuie să te evidențiezi.

Credeți-mă, e cea mai mare greșeală, greșeală cu G, eroarea vieții Dvs! Nu fiți albinuță! Nu arătați că vă pricepeți la toate! Pentru că în secunda a două veți hămăli pe toate posturile. Șeful va ști că sunteți harnic și te pricepi și veți primi toate îndatoririle, cele mai dificile lucrări. Colegii vor ști care e fraierul care le face pe toate și vor lasă totul în seama dvs. Nici nu vă veți da seama când veți înceta să mai aveti o viață. Veți fi căsătorit cu serviciul, acolo veți mânca, acolo veți dormi. Și dacă nu le știți pe toate, ce o să vă facă? O să vă concedieze? Să le mulțumiți pentru că veți fi nevoit să căutați un job mai omenesc. N-au decât să apeleze la servicii HR dacă au nevoie de mai mulți angajați.

Țineți minte! Nu sunteți sclav pe plantație! Nu trebuie să faceți toate treburile din firmă doar pentru ca patronul să încaseze un profit cât mai mare făcând economie la fondul de salarii!