Centrul ,,Europe Direct” Comănești, participant la o importantă reuniune pe tema strategiilor de comunicare

ced 2

În stațiunea Băile-Felix, Oradea, a avut loc în perioada 2 – 7 septembrie a. c., un training cu tema ,,Strategii de comunicare eficientă”, la care au participat reprezentanții celor 31 de Centre de Informare Europeană ,,Europe Direct” din România, manifestare organizată de către Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Traineri la acest program au fost: Vlad Mixich, jurnalist HotNews.ro, Laurenţiu Diaconu- Colintineanu, jurnalist Radio France Internationale (RFI) România, şi Ioana Moldovan, fotojurnalist.
Temele abordate în cadrul trainingului s-au referit la dezvoltarea abilităţilor de comunicare în funcţie de publicul ţintă: importanța rolului de moderator, a mesajului transmis, structurarea unui discurs pentru a transmite un mesaj coerent și eficient, importanța fotografiilor în activitatea de comunicare și raportare, structurarea unei povești în cadre fotografice, precum şi exerciţii interactive pe temele supuse dezbaterilor.

Coordonatorii și comunicatorii Centrelor ,,Europe Direct” s-au bucurat și de prezența dnei Ambasador Angela Filote, Şeful Reprezentanţei Comisiei Europene în România, aflată într-o vizita regională de lucru în Oradea, la cele mai importante proiecte finanţate din fonduri comunitare.

,,Am fost la Oradea, `orașul celor 300 de biserici`, unde multiculturalitatea este la ea acasă, într-o zonă aflată la confluența unor culturi și credințe diferite, care îi conferă un mare potențial de dezvoltare și inovare. De altfel, este una din regiunile cu cea mai bună participare la programele Uniunii Europene în materie de dezvoltare regională și competitivitate economică”, a declarat dna Angela Filote.
La acest eveniment-training a participat și coordonatorul Centrului ,,Europe Direct” Comănești, Narcis Jitaru.

,,O strategie de comunicare eficientă se bazează pe un plan de acţiune pe termen lung, readaptat continuu prin practică, unul cu ajutorul căruia centrele de informare europeană pot atinge scopurile legate de activitatea de relaţii publice, de promovare a politicilor europene.

Aşadar, planul strategic de comunicare prezintă situaţia actuală şi construieşte o imagine în viitor, acolo unde noi dorim să ajungem, îmbunătăţind instrumentele comunicaţionale, definind publicuri ţintă, incluzând specificaţii strategice ale proiectelor, mesaje cât se poate de clar definite, o planificare în timp realistă şi o bugetare eficientă. Detaliile prezentate în cadrul trainingului și întâlnirii de coordonare EDIC au fost de un real folos pentru toţi participanţii, astfel că, prin activităţile viitoare ale centrelor din toată țara, vor putea fi transmise informaţii cât mai actuale și concrete cu privire la subiectele de interes şi preocupările de pe agenda publică locală”, a precizat Narcis Jitaru.

La întâlnire a participat și coordonatorul național al Reţelei ,,Europe Direct” România, dna Ioana Marchiş, care a răspuns întrebărilor adresate referitoare la prioritățile în comunicare pentru anul viitor și planurile de lucru ale Centrelor pentru 2015.

Romulus Dan BUSNEA