Comisia de Dialog Social a analizat modificările la Codul fiscal

În cadrul şedinţei Comisiei de dialog social au fost analizate modificările la Codul fiscal, situaţia angajaţilor de la Compania Naţională Poşta Română precum şi propunerile legislative în domeniul şcolilor auto.

Marţi, 26 februarie 2013 în sala mică a Palatului Administrativ, sub conducerea subprefectului Constantin-Dorian Pocovnicu, s-a desfăşurat întâlnirea Comisiei de Dialog Social având ca teme principale de dezbatere modificările legislative aduse Codului Fiscal şi ale Codului de Procedură Fiscală, aplicabile în anul fiscal 2013, memoriul angajaţilor de la Compania Naţională Poşta Română, precum şi propunerile legislative ce vizează reglementarea activităţii şcolilor de şoferi, a instructorilor auto independenţi şi a profesorilor de legislaţie.

La întâlnire au participat şefii serviciilor publice deconcentrate, reprezentanţi ai sindicatului din cadrul Companiei Naţionale Poşta Română, reprezentanţi ai Asociaţiei Şcolilor de Şoferi şi Instructorilor Independenţi, precum şi reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului-judeţul Bacău.

Din discuţiile purtate s-a evidenţiat faptul că, din punct de vedere fiscal, modificările legislative au vizat următoarele aspecte: modalitatea de a declara şi plăti impozitul pe profit anual, cu plăţi anticipate, efectuate trimestrial, modalităţile de declarare şi plata impozitului pe profit pentru anul fiscal 2012, venitul din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, tratamentul fiscal pentru microîntreprinderi în anul fiscal 2013, plata TVA-ului la încasare şi impozitul pe venit . Aşa cum au subliniat şi reprezentanţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (A.N.A.F.), noile reglementări fiscale sunt produsul final al dorinţei deschis exprimate a mediului de afaceri de a fi sprijinit şi stimulat fiscal în derularea activităţilor de zi cu zi.

Subprefectul Constantin-Dorian Pocovnicu a insistat asupra faptului ca modificările legislative ale Codului Fiscal să fie prezentate punctual, pentru a stimula o dezbatere deschisă şi eficientă la nivelul Comisiei de Dialog Social. De asemenea, a precizat că a primit din teritoriu semnale negative din partea micilor fermieri şi a agricultorilor nemulţumiţi de noile reglementări ale venitului agricol. Pentru a veni în sprijinul unei aplicări clare a legii, fără posibilitate de confuzie, subprefectul judeţului Bacău a propus ca la Instituţia Prefectului – judeţul Bacău să se organizeze în colaborare cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală o întâlnire de lucru cu reprezentanţii fermierilor, pentru dezbaterea punctuală a modului în care se aplică noile reglementări.

Al doilea subiect supus discuţiei a fost cu referire la situaţia dificilă prin care trece Compania Naţională Poşta Română, aspectele vizate fiind legate de deficienţele majore semnalate la nivelul managementului companiei, calendarul mişcărilor sindicale, precum şi măsurile abuzive de cercetare disciplinară îndreptate asupra participanţilor la mitingul legal susţinut în Bucureşti în data de 12 februarie 2013.

Subprefectul Constantin Dorian Pocovnicu a supus atenţiei situaţia şi viitorul profesional al celor 850 de lucrători ai Companiei ce activează la nivelul judeţului Bacău, precum şi sincopele şi blocajele apărute în activitatea serviciilor poştale în teritoriu: „Situaţia Companiei Poşta Română, aşa cum apar datele prezentate în media, este foarte dificilă. Ne interesează în mod deosebit soarta celor 850 de angajaţi. Situaţia în care se găseşte astăzi compania se datorează măsurilor adoptate şi managementului defectuos, dar şi politizării excesive, până la ultimul angajat. Dialogul între management şi sindicat este cea mai bună soluţie. Poşta Română este o companie de interes naţional, mă aştept ca responsabilii de această situaţie să fie traşi la răspundere. Sper să ajungem la un consens care să avantajeze instituţia în sine şi pentru aceasta aveţi tot sprijinul nostru”.

Subprefectul judeţului Bacău a reiterat şi sprijinul direct pentru ca memoriul Asociaţiei Instructurilor Independenţi să ajungă la Ministerul Transporturilor, astfel încât problemele semnalate de aceştia să primească un răspuns adecvat. Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei, noile reglementări vor aduce prejudicii majore activităţii şcolilor de şoferi, instructurilor independenţi şi profesorilor de legislaţie, aceştia fiind constrânşi să îşi desfăşoare activitatea în condiţii legale mult prea restrictive şi dăunătoare actului pedagogic în sine, antreprenoriatului şi libertăţii de asociere. Asociaţia a găsit un sprijin direct în Instituţia Prefectului-judeţul Bacău, subprefectul Constantin- Dorian Pocovnicu solicitându-le celor prezenţi la şedinţă să-şi exprime deschis şi cu curaj revendicările, pentru a determina o soluţie corectă de aplicare a legii, aflată în acest moment în faza de dezbatere publică.

În încheierea şedinţei, preşedintele Asociaţiei Persoanelor Fizice Autorizate in Regim de Taxi a adresat Inspectoratului Teritorial de Muncă solicitarea expresă de a efectua controale la firmele ce desfăşoară servicii de taximetrie, pentru a preveni munca la negru desfăşurată în acest domeniu.

„Iau act de acest subiect, este prima dată când este supus discuţiei într-o comisie de lucru a Instituţiei Prefectului-judeţul Bacău. Voi solicita şi implicarea altor instituţii cu atribuţii specifice în rezolvarea problemelor ridicate. Suntem deschişi rezolvării tuturor cazurilor ce privesc viaţa comunităţii!„ a mai adăugat subprefectul Constantin-Dorian Pocovnicu.

Cancelaria Prefectului