Zilnic, pe blog, îmi apar comentarii pe care nu și le-ar dori nimeni, mă refer la acele comentarii din categoria SPAM. Printre altele, mulți dintre “comentatori” se oferă să-mi îmbunătățească (contra unei sume modice, evident) poziția în căutările de pe Google, prin așa numita/numitul SEO (Search Engine Optimization). Insistența cu care mulți scriitori de internet (se mai numesc și bloggeri) se chinuie să utilizeze câteva “reguli de aur” ale SEO (și, de cele mai multe ori reușesc prin asta să iasă în față, ca păduchele-n frunte), m-a făcut să mă aplec ceva mai atent asupra fenomenului. Acum e momentul să pun un
*** Disclaimer ***
Ca orice om dotat cu o tastatură, simt nevoia de a mă exprima. Pe subiecte pe care le cunosc – mai mult sau mai puțin (uneori chiar de loc – precum în cazul de față). Evident, îmi doresc ca opiniile mele de “părerolog de internet” să fie aduse la cunoștința cât mai multor persoane. Nu pentru avantaje materiale (ați observat că n-am reclame pe blog și nici nu scriu advertoriale), ci pentru mult mai mult: popularitate, faimă, recunoaștere publică, satisfacerea ego-ului – ziceți-i cum doriți.
* * *
Nu sunt expert în “social media”, trenul ăsta ajungând prea târziu în gara mea de om “too old for this shit”.
Nu sunt expert în comunicare – în sensul că n-am absolvit o facultate de profil, gen “Comunicare și relații publice” (n-am urmat nici măcar cursurile Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic, un “musai have” al celor care, în ziua de azi, doresc să îmbrățișeze cariera didactică). Am mai citit câte ceva, pe ici, pe colo, despre ce este SEO și ce vrea el. Multe chestii nu le-am înțeles (și nici nu m-am obosit să le înțeleg, fiind scrise în păsărească), dar ca orice om cu acces la internet, mi-am format o părere. O să v-o expun în continuare, și – ca să înțelegeți mai bine (ori de loc) – am să vă prezint două studii de caz (pe vremea mea se numeau, mai puțin pompos, “exemple”).
Continuarea o puteți citi AICI.