Finiș în concursul de off-road de la Slănic-Moldova

ggg

Sute de turiști și localnici au participat cu mic, cu mare, duminică, 10 mai a.c., la ultimele probe din prima etapă a Campionatului Național de Off-Road, Trofeul Dacii Liberi, întreceri desfășurate pe traseele de munte ale stațiunii Slănic-Moldova, în perioada 7 – 10 mai.

În zona Cascada Slănic, atmosfera a fost una electrizantă, iar mașinile puternice și nervoase, obstacolele extreme care au solicitat din plin abilitatea piloților și copiloților au făcut din proba Superspecială-Trial, ultima din concurs, un show spectaculos om/mașină, spre încântarea publicului prezent, amator de senzații tari, de adrenalină (Superspeciala-Trial, este o probă sportivă în cadrul unei etape de CN constând în parcurgerea, contra cronometru, a unei porțiuni de teren delimitată și având un grad de dificultate mai ridicat decat Proba Specială).

O noutate a acestei ediții de campionat, care a prins foarte bine pentru pasionații de automobilism sportiv, a fost și introducerea clasei Hobby, la care nu există taxe sportive, iar traseele pot fi parcurse de o mașină 4×4 fără nici o modificare, inclusiv cu anvelope de stradă. Clasa a avut probă specială, iar organizatorii au înlesnit intercațiunea cu piloți experimentați din Campionatul National de Offroad, care au prezentat posibilitățile mașinilor și câteva tehnici de pilotaj.

La final, echipajele participante au așteptat cu emoție desemnarea câștigătorilor, iar premierea celor mai buni dintre cei buni a fost un prilej de bucurie, moment savurat și ovaționat de către toți cei prezenți la eveniment. Bucurie și satisfacție și de partea organizatorilor, partenerilor și sponsorilor competiției de la Slănic-Moldova, care prin aportul adus au contribuit din plin la buna desfășurare a unui concurs inedit și spectaculos.

Echipa Salvamont din cadrul Serviciului Public Județean pentru Promovarea Turismului și Coordonarea Activității de Salvamont Bacău s-a evidențiat și de această dată printr-o prezență constantă pe toate traseele competiției, gata oricând să ajute și să intervină acolo unde cerințele ar fi impus-o, cu întreg efectivul și cu toate echipementele din dotare.
De asemenea, cei 14 salvamontiși prezenți zilnic la datorie, au întreprins o serie de acțiuni de voluntariat care au vizat atât ecologizarea traseelor turistice cât și a celor pe care au evoluat mașinile prezente în concurs. Și, o mențiune specială, pentru care aceștia merită felicitări: în timpul patrulărilor efectuate la primele ore ale zilei de vineri, una dintre formațiile echipei Salvamont a reușit să salveze o persoană de sex feminin, rătăcită în zona muntelui Pufu, după o nopate petrecută sub cerul liber. Aceștia i-au acordat primul ajutor, după care turista a fost preluată de Serviciul de Ambulanță, în prezent, aceasta aflându-se în afara oricărui pericol.

Concursul s-a încheiat cu premierea celor mai bune 3 echipaje de la fiecare clasă. În plus, toți cei care au izbutit să învingă traseele Nemirei au primit o Diplomă de participare.
Iată și clasamentul general al primei etape a Campionatului Național de Off-Road, ,,Trofeul Dacii Liberi”, Slănic-Moldova, 7-10 mai 2015:

Clasa STANDARD

Locul 1: echipajul 29 format din Danciu Magda (pilot) și Zamfirescu Cornel (copilot)
Locul 2: echipajul 22 format din Sabău Gheorghe (pilot) și Sabău Mariana (copilot)
Locul 3: echipajul 77 format din Romfeld Csaba (pilot) și Romfeld Monika (copilot)

Clasa OPEN

Locul 1: echipajul 188 format din Vlad Viorel (pilot) și Rențea Mircea (copilot)
Locul 2: echipajul 204 format din Nagy Vilmos (pilot) și Kiss Zoltan (copilot)
Locul 3: echipajul 183 format din Turcu Mihai (pilot) si Suciu Gelu (copilot)

Clasa EXTREM

Locul 1: echipajul 4 format din Vișoiu Andy (pilot) și Fântână Constantin (copilot)
Locul 2: echipajul 50 format din Pascu Mihai (pilot) și Dobrică Laurențiu (copilot)
Locul 3: echipajul 311 format din Miron Sorin (pilot) și Chelaru Radu (copilot)

Impresii:

,,Felicitări organizatorilor și câștigătorilor. Trei zile de off-road, în care mașinile și echipajele au fost solicitate la maximum. Nu au existat momente de relaxare, trasee grele dar frumoase, cu foarte mult noroi, dar și foarte multe obstacole. Un trial reușit, nu dificil, dar destul de spectaculos”. Vilmos Nagy, pilot, locul II, clasa Open

,,Am ajuns acasă și aș fi vrut să mai rămân… Vreau să felicit toată echipa organizatoare pentru curajul de a face o etapă de campionat în atât de scurt timp, voi fiind la prima etapă ca organizatori. Cred că nu ați știut bine la ce vă înhămați, dar entuziasmul vostru a făcut totul mai frumos… Sincer, frumusețea locurilor prin care am trecut, precum și gradul de dificultate a traseului m-au făcut să trec mai ușor peste unele aspecte întâlnite pe parcursul concursului. Totuși, nu am fost la un concurs de miss….
Domnilor si Doamnelor care ați participat la organizare, aveți toată admirația și respectul meu! Dacă voi avea ocazia, voi participa cu drag la următorul eveniment organizat de voi! Cred că dacă mai aveam parte de ploaie… era mai grav ca la bucovina 2010. Cunoscătorii `cunoaște`”. Sorin Miron, pilot, locul III, clasa Extreme

,,Felicitări organizatorilor, participanților și tuturor supraviețuitorilor!
La Open, traseul din prima zi ne-a făcut să luăm decizia de a merge în bază să reparăm mașina pe lumină pentru a doua zi, asta în condițiile în care știam de vreo 4 mașini care erau în fața noastră și continuau cursa. După 12 km de traseu, nu mai aveam un tampon la motor, un AVM pe față (noroc cu blocantu), blocantul spate era doar pe blocat și motorul la turație mică dădea rateuri (se pare că bujiile erau pe ducă). Oricum, în prima zi, din 10 mașini nu a terminat nici una în timp maxim.
A doua zi am început în forță, cu toate problemele remediate și după prima troliere ne alergam cu Vlad Viorel si Flash, în spatele nostru nemaifiind nimeni. La un punct, cred că mai erau vreo 15 km din traseu, a cedat cutia și după jumătate de oră de reparații am reușit să o blochez în treapta 1, mic sau mare funcționa cu spatele, noroc cu copilotul și troliu spate, dar am făcut traseul în timpul alocat, fiind a doua și ultima mașină ce termină în TM tot traseul. Trialul trebuia să-l facem în cele 10 minute de timp maxim; am și reușit cu greu în 9:04, cu trolieri spate și față pentru ajustarea direcție neavând mașsarier.
Și la final, am reușit să păstrăm locul 3 în fața lui Găganul și Tudor, care ne suflau în ceafă. Au fost și unele gresșli de organizare/arbitraj, adică mi s-a părut ciudat că la trial încă nu se știa exact rezultatul celor două zile de concurs la Open, dar trebuie să avem răbdare și cu arbitrii care sunt la început și cu echipa lui Romeo Andieș, care pentru o primă etapă au facut treabă bună. Pe viitor sunt convins că vor lua în calcul și ploaia și faptul că nu este piatră și orice ploiță transformă tot terenul într-o baltă de noroi.
FELICITĂRI întregii echipe, ne vedem în 2016!

Mulțumiri echipajului Vlad Viorel/Flash și Tudor/Găganul pentru ajutor.

Mulțumesc LUCI pentru susținerea din Trial. Felicitări campionilor Vlad/Flash și colegilor de club de pe locul 2, Vily si Zoli!” Mihai Turcu, pilot, locul III, clasa Open
,,A fost frumos, a fost spectaculos, dar s-a terminat… Mulțumesc pe această cale partenerilor și sponsorilor competiției, care au făcut posibilă desfășurarea acestei prime etape în stațiunea Slănic-Moldova, o locație pe care toți participanții au îndrăgit-o, și unde speră să revină cu aceeași plăcere și anul viitor. Felicitări tuturor concurenților pentru priceperea, curajul și fair-play-ul de care au dat dovadă!”, a declarat și Romeo Andrieș, directorul competiției și președintele Clubului Off-Road Bacău Dacii Liberi.

Concursul a fost organizat de Off-Road Club Vaslui, Club Off-Road Bacău Dacii Liberi și Enduro Club Xriders, și s-a desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și a Comisiei Naționale de Off-Road.

Romulus Dan Busnea