Finiș în Raliul Moldovei, ediția 2019

sdr

Cea de-a noua ediție a Raliului Moldovei Bacău powered by Dedeman Automobile, care contează ca etapa a treia în CN Raliuri Dunlop, CN Rally 2 și CN Raliuri pentru Vehicule Istorice a reunit la start un număr record de echipaje: 61. Maximul, 47, fusese înregistrat în urmă cu un an. „Este, într-adevăr, o realizare. Aproape că nu avem loc în parc pentru toate mașinile. Ne bucurăm că traseele Raliului Moldovei Bacău continuă să suscite o puternică atracție pentru piloții din România, dar și pentru cei din străinătate”, a declarat organizatorul Adrian Răspopa, care revine în acest an și în calitate de pilot. „Chiar dacă venim după un an de pauză, avem convingerea că, evoluând acasă, vom face o figură frumoasă. Obiectivul este o evoluție bună, dar lipsită de riscuri, care să ne claseze în primii patru la general”, a spus Răspopa.

În condițiile absenței câstigătorului de anul trecut, Simone Tempestini, care este prins cu etapele de Campionat Mondial, actuala ediție a Raliul Moldovei Bacău a însemnat o luptă la vârf între Dan Gârtofan, Vali Porcișteanu și Sebi Barbu, cu Adi Răspopa gata oricând să modifice configurația podiumului.

dav

Startul oficial al competiției s-a dat joi, în jurul orei 20.00, în Piața Tricolorului din Bacău, după care Raliul propriu-zis s-a derulat vineri și sâmbătă.

Prima zi a Raliului Moldovei a debutat la Moinești, cu un Shakedown pe distanța de 3,12 km și trei probe speciale (PS1 Runcu – Valea Arinilor – 5,30 km, PS2 Moinesti – 8km și Vermesti – 8km). Dupa o scurtă intrare în service și alimentare, echipajele s-au deplasat la SuperSpeciala de la Onești – 1,8 km. Clasamentul după probele speciale avea în frunte pe cuplul V. Porcișteanu și D. Dobre urmați îndeaproape de cuplul băcăuan, A. Răspopa și C. Diacu, locul 3 fiind ocupat de D. Gîrtofan și T. Mârza.

sdr

Revenit în circuitul competițional cu prilejul raliului de casă, pe care-l și organizează, băcăuanul Răspopa a impresionat vineri, obținând timp foarte buni la primele trei treceri, pentru ca finalul zilei să-i aducă o victorie superbă în SuperSpeciala din centrul Oneștiului, unde a ocupat locul 1, cu timpul de 01.40.70 min. Adi Răspopa i-a devansat în această cursă pe Porcișteanu, care a înregistrat timpul de 01.44.10 și pe Titi Aur, autorul unui rezultat de 01.44.90.

Vineri, raliul s-a mutat apoi în Bacău, cu probele de la Hemeiuș,Trebeș și Racova. În ierarhia general a primei zile, echipajul Porcișteanu/ Dobre este talonat la 11 secunde de echipajul alcătuit din Adrian Răspopa și Cosmin Diacu.

Sâmbătă, în partea a doua a Raliului au fost programate probele speciale de la Hemeiuș, Trebeș și Racova, festivitatea de premiere urmând să aibă loc după orele 21.00, în centrul Bacăului.

În final, după întreceri spectaculoase, Valentin Porcișteanu a câștigat ediția 2019 a Raliului Moldovei Bacău powered by Dedeman Automobile.

dav

La bordul unui Citroen C3 R5, echipajul Porcișteanu/ Dobre a dominat ediția a noua a raliului băcăuan care a contat pentru etapa a treia a Campionatului Național. Victoria lui Porcișteanu relansează lupta pentru titlul national, asta în condițiile în care competiția băcăuană derulată în acest weekend a înregistrat absența campionului și liderului general, Simone Tempestini.

Revenit în circuitul competițional cu ocazia raliului de casă, pe care l-a și organizat, băcăuanul Adi Răspopa a urcat pe podiumul etapei a treia, la fel ca și Dan Gîrtofan, cel care, cu timpul de 03.34.80, a fost cel mai rapid pilot al ultimei probe, cea derulată la Racova și care a contat și ca power-stage.

Câștigătorul acestei noi ediții triumfă pentru a doua oară în Raliul Moldovei Bacău, precedentul succes fiind înregistrat în 2011, la ediția inaugurală.

dav

Și în acest an, partenerul principal al Raliului Moldovei Bacău powered by Dedeman Automobile a fost Consiliul Județean Bacău, în asociere cu Primăria Onesti, Primăria Moinesti, Primăria Bacău și Primăria Zemeș.

Sursa: ,,Deșteptarea”

Text adaptat, actualizat și completat de Romulus-Dan BUSNEA și Olivian DARIE

Foto: Olivian DARIE