Județul Bacău, prezență activă și apreciată la cea de-a 36-a ediție a Târgului de Turism al României

Consiliul Județean Bacău (CJ), prin Serviciul Public Județean pentru Promovarea Turismului și Coordonarea Activității de Salvamont Bacău (SPJPTCAS), a participat în perioada 17 – 20 noiembrie 2016, la ediția de toamnă a Târgului de Turism al României (TTR) de la București, organizat şi găzduit de Centrul expozițional ,,Romexpo”, în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC).

În acest an, standul de promovare turistică a județului Bacău a fost prezentat într-o forrmulă nouă, completată cu reprezentanți ai autorităților și instituțiilor publice locale din Bacău, Moinești, Târgu-Ocna și Slănic-Moldova, una mult mai bogată și mai diversificată, extrem de apreciată de toți vizitatorii, drept dovadă fiind și materialele de promovare care s-au epuizat într-un timp record (broșuri, pliante, hărți, flyere etc).

De la meșteșugurile, datinile și tradițiile străvechi, reprezentate de creațiile artiștilor populari din zonă, și până la bogățiiile naturale care au generat apariția stațiunilor de interes național Slănic-Moldova și Târgu-Ocna, completate de curând cu municipiul Moinești, atestat într-o primă fază ca stațiune turistică de interes local, prezentările oferite au suscitat un interes crescând pentru toate categoriile de vârstă care s-au perindat pe întreaga perioada a derulării acestui important eveniment turistic românesc.

De asermenea, trebuie menționat și faptul că a existat un public numeros care a solicitat informații despre județul Bacău, despre evenimentele mai importante care se desfășoară anual, despre noutățile apărute în tratamentul balnear și de refacere, despre noi atracții și programe turistice care sunt puse la dispoziția turișitilor etc.

În acest sens, SPJPTCAS Bacău va veni în curând în sprijinul turiștilor cu o nouă broșură de promovare, care va include o prezentare a potențialului turistic al județului Bacău, cu date și informații actualizate, unele în premieră.

Cu prilejul festivității de deschidere a ediției de toamnă a Târgului de Turism al României, delegația SPJPTCAS Bacău a înmânat o mapă de prezentare și promovare turistică a județului Bacău, dnei Anca Pavel-Nedea, președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), care a admirat inventivitatea și modul inedit în care reprezentanții județului Bacău prezenți la manifestare au ales să promoveze istoria, tradițiile și frumusețile locurilor.

Totodată, reprezentanții SPJPTCAS Bacău au purtat discuții cu o serie de instituții de învățământ superior (cu profilul Geografie-Turism) interesate de încheierea unor parteneriate cu privire la dezvoltarea și promovarea turismului în zona Moldovei, la organizarea unor evenimente care să atragă un număr tot mai mare de turiști români și străini.
Peste 230 de agenţii de turism şi tour-operatori din 14 ţări au fostprezenţi la această nouă ediţie a TTR de la Bucureşti. Printre țările participante s-au numărat România, Austria, Bulgaria, Germania, Grecia, India, Iordania, Israel, Italia, Macedonia, Marea Britanie, Palestina, Republica Dominicană şi Ungaria.

Târgul de turism de la Romexpo a reunit cele mai mari companii din domeniu care îşi prezintă ofertele speciale pentru pasionaţii de turism cultural, turism de tratament, rural sau de business, dar şi pentru cei care îndrăgesc croazierele, destinaţiile exotice şi turismul de aventură. Promovarea turismului românesc a fost o componentă importantă a ediţiei de toamnă a târgului, în cadrul evenimentului fiind prezente consiliile judeţene din Arad, Argeş, Bacău, Brăila, Dâmboviţa, Gorj, Harghita, Hunedoara, Maramureş, Mehedinţi, Satu-Mare, Sibiu, Suceava, Neamţ, dar şi reprezentanţi ai oraşelor Bucureşti, Piatra Neamţ, Sibiu, Panciu, Sighişoara, Făgăraş, Caracal, Horezu, Techirghiol, Târgovişte, Iaşi, Băile Olăneşti, Zalău ș.a. Frumuseţile zonelor rurale au fost reprezentate de mai multe comune care au expus și prezentat porturi tradiţionale, muzică populară şi dansuri specifice.

Pe lângă faptul că vizitatorii au avut ocazia de a descoperi cele mai bune oferte pentru vacanțele dedicate sărbătorilor de iarnă, sărbătorilor pascale, dar și vacanțelor estivale cu reduceri pentru destinații exotice din ce în ce mai vizitate de români, această ediție de toamnă a târgului de turism a prilejuit și câteva premiere, generate de proiecte îndrăznețe, vizionare, precum cel pregătit și prezentat de ANT, care a oferit vizitatorilor o experiență hi-tech multisenzorială, sub sloganul ,,Get ready to be inspired!”.

Astfel, au fost create zone speciale, în care, prin intermediul mai multor gadgeturi, aceștia au avut posibilitatea să reconstituie imaginea unor castele celebre din țara noastră sau să interacționeze cu decorul virtual interactiv al standului ANT. Un alt element atractiv al standului a fost reprezentată și de experiența ,,Visit Bed”, proiect care reușește să atragă susținători datorită metodei sale de promovare, live, cu ghizi profesioniști care interacționează direct cu turiștii.

Pe lângă elementele de promovare high-tech, în cadrul standului ANT au existat și alte surprize, printre care Ateliere de cusut pe Tablă, oferite de Metal Creativ, degustări de produse tradiționale precum și momente artistice inedite.

De asemenea, foarte interesante au fost și pledoariile pentru un turism durabil rostite de dl Gabriel Zamfir, preşedintele executiv al Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC), dl viceprim-ministru Costin Borc, Ministrul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri, dl Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism din România – proprietarul lanţului hotelier ,,Phoenicia” și doamna Anca Pavel-Nedea, președintele ANT, care, după cum veți observa din rândurile de mai jos, iese din tiparul obișnuit al unor astfel de comunicări, cu o alocuțiune care transmite un mesaj clar și un îndemn inspirațional și motivațional deopotrivă.

,,Viziunea de dezvoltare și marketing a ANT, noul document programativ consultat cu întreaga industrie de profil, va fi supus dezbaterii publice în cel mai scurt timp. Iar în cuprinsul acestuia vorbim de viziunea ANT de dezvoltare coerentă pentru următorii ani, adaptată schimbărilor profunde ale industriei globale, una care vine ca răspuns la problemele ridicate de antevorbitorii mei, de colegii noștri care lucrează în această industrie.

Repoziționarea României în cadrul acestei strategii de dezvoltare și marketing va fi începând cu anul 2017, legată de lumea de dincolo de mister, care se relevă prin frumusețe, complexitate și originalitate, o lume vie și surprinzătoare. Promisiunea misterului se va completa cu promisiunea călătoriei în timp, prin experimentarea miturilor, obiceiurilor ancestrale, explorarea locurilor care arată ca un început de poveste, în care legendele se întâmplă în continuare. Dragii mei, dați-ne voie atunci, să ne asumăm cu toții ceea ce avem.

Mitul lui Dracula, care în timp ce noi ni-l dezbăteam a ajuns să ni-l fure alții, măștile dacice, miturile, legendele, pe care fiecare zonă poate nu le exploatează suficient sau poate nici nu a început să le exploateze, dar care fac parte din filonul autentic românesc, din autenticitatea atât de căutată de toți străinii care colindă lumea, de consumatorul avizat, acestea sunt povești, sunt filiere ale misterului pe care România trebuie să le capitalizeze.

Dacă noi nu ne asumăm un Dracula, în secunda doi va fi cineva care va face asta. Dincolo de acest mit foarte căutat, de această poveste romanțată, frumoasă, mult exploatată și de Hollywood, avem atâtea filoane de autenticitate, de mister, de legendă. În acest sens, ANT va desfășura la sfârșitul acestui an și începutul anului viitor, un concurs creativ național, la care dorim să se înscrie persoane fizice și juridice, societăți, pentru a crea repoziționarea României, pentru a alege imaginea cea mai bună în competiția globală.

Cea mai bună idee de campanie pentru repoziționarea României pe piețele externe va fi aleasă cu ajutorul dumneavoastră, pentru că noi credem mai mult în ceea ce simt autentic oamenii, destinații turistice consacrate, și, cu tot respectul, așteptăm mai multă imaginație din partea cetățenilor decât de la companiile care se ocupă cu asta. Vreau să vă mai spun că în urma tuturor acestor demersuri vrem să repoziționăm România ca o destinație eclectică și surprinzătoare, cu destinații turistice care se adresează consumatorului avizat”, a spus Anca Pavel-Nedea.

Domnia sa a premiat și două noi destinații de ecoturism, respectiv Parcul Natural Retezat – Țara Hațegului și Parcul Natural Vânători Neamț – Ținutul Zimbrului, România fiind în acest moment printre primele țări care a dezvoltat un sistem de recunoaștere a destinațiilor de ecoturism pe baza Standardului European de Ecoturism (EETLS).

Romulus Dan BUSNEA, inspector de specialitate în cadrul SPJPTCAS Bacău, publicist