Te-ai decis să-ți iei mașină. Ai stat și te-ai gândit, te-ai sucit, te-ai învârtit și ai plătit-o. Sper ca ai făcut actele la un birou specializat. Nu te lăcomi la câteva zeci de lei! Mergi cu încredere la biroul respectiv și acolo ți se fac toate actele de care ai nevoie, ba, s-ar putea să te ajute să-ti plătești și taxele pentru înmatriculare și să-ți facă și programarea la Poliție.
Cred că știi – ar trebui – că ai 30 de zile în care poți circula cu mașina după ce ai cumpărat-o. Pe urmă, dacă nu ai transcris-o la Înmatriculări Auto, o lași frumos să se odihnească în parcare până rezolvi problema la Poliție. Nu durează mult, te duci cu câteva minute înainte de ora rezervată, dai actele iar după-amiază priomești o dovadă până îți vine certificatul nou prin poștă.
Acum să ne concentrăm asupra mașinii. Dacă e la mâna a doua s-ar putea să nu aiba chiar tot ceea ce are nevoie. Să te asiguri că are stingătorul, doua triunghiuri reflectorizante, trusa medicală. Dacă nu, le cumperi repede de la un magazin specializat. Nu te lăcomi, nu cumpara un stingător ieftin tip spray. Ia unul serios, te costă 30 de lei în plus. Verifică când expiră trusa medicală. Cumpără alta dacă e cazul. Cele două triunghiuri reflectorizante sunt necesare când ai o pană, dar, mai ales, când te controlează Poliția.
O pompă e oricând bună, dar poate preferi să iei un mini-compresor pentru umflatul roților. E mai compact și mai de ajutor dacă mașina e mai mare. La un SUV dai la pompă de-ți vine rău ca să umfli o roată.
E posibil ca radioul mașinii să fie codat și să nu ai codul de deblocare. O posibilitate ar fi să cauți niște băieți care vând coduri pe Internet. Prețul diferă în funcție de tipul mașinii. Din experiență pot să spun că rezultatele nu sunt 100% perfecte. Poți să dai 80-90 de lei pe un cod prost sau să dai 150 de lei pe un casetofon nou. Există mașini care au casetofon dedicat. În acest caz trenuie să căutați o ramă adaptabilă. Aceasta intră în locul casetofonului original dar are spațiul recompartimentat astfel încât să permita amplasarea unuia standard. Va trebui să găsiți cablurile necesare, dar vă descurcați la orice magazin specializat.
Cauciucurile s-ar putea să fie o problemă. Ori sunt roase ori nu se potrivesc sezonului. Înainte să vă aruncați în magazine, studiati oferta de pe site-urile gen olx. S-ar putea să aveți surprize foarte plăcute și să găsiți cauciucuri aproape noi cu tot cu jenți de la firmele de dezmembrări. De exemplu, cea mai ieftină jantă nouă pentru un Volvo xc60 e 100 de euro. Înmulțit cu 4, asta înseamnă cel puțin 2.000 de lei numai jantele. Cu o simplă căutare am găsit 4 jante de 17 cu cauciucuri de iarnă Michelin Latitude Alpin la 2150 de lei negociabil. Transportul cu curierul ar mai fi încă 70-80 de lei.
La fel puteți proceda și cu alte componente care ar putea să lipsească: o brichetă, ruloul de la portbagaj, tăvița de cauciuc și așa mai departe. Verificați dacă nu cumva mașina dvs. are componente comune cu alte tipuri sau chiar mărci. De exemplu, Suzuki Ignis este identică aproape 100% cu Subaru Justy GX3. Piesele de la una se potrivesc perfect la alta.
Nu e lispit de importanță să mergeți la un service să va schimbe filtrele și uleiul. Nu știți când au fost schimbate ultima oară, iar pentru cineva care vrea să vândă mașina, schimbul de ulei e ultima grijă. Cereți să vă schimbe și uleiul de la cutia de viteze!
Acum poți să mergi la Mare. Chiar dacă e frig și nu poți face baie, măcar stai pe plajă și arunci, romantic, cu pietre în apă. Nu uita să plătești taxa de pod Fetești!