Peste festival se trage cortina

02DSC_0330Festivalul Teatherstock a fost poate unul dintre cele mai discutate subiecte încă din primele momente în care a luat naștere proiectul, apoi a avut loc o primă ediție și ce a urmat știm fiecare dintre noi. Cetățenii au învinuit pe cine au apucat fie că aveau sau nu legătură cu situația, însă nimeni nu i-a întrebat pe oamenii care încă mai muncesc în instituția artelor, Teatrul Municipal ,,Bacovia”, cum se simt, ce cred, ce ar fi prioritar.

De asemenea mulți au susținut faptul că numele fostului manager a convins multă lume să fie prezentă la multitudinea de spectacole, dar cu ce preț? Actorii băcăuani au condus echipe de voluntari, dar cu ce folos? Asta să le fie menirea, să aibă grijă de alții sau să facă teatrul?

Aceeași sursă din cadrul teatrului a susținut faptul că toți colegii actori și-au dorit festivalul, însă în același timp spun că ei nu sunt o ,,spălătorie de bani”, lucru pe care îl considerăm și noi. Ne dorim mai întâi de orice festival oameni care să readucă la ,,viață” locul care aproape se darâmă pe actorii noștri și invitații lor.Cei care ați vrut să faceți festivaluri de proporții, ați văzut în ce stare arată sediul teatrului si implicit Secția de Animație? Nu? Atunci hai să vedem ce este primordial!

Până vom gãsi acel om ne rămâne doar speranța că acea gaură de 14 miliarde de lei, conturile blocate și executările silite sã își gãseascã rezolvarea.

Autor: Ioana BOUR

2 COMENTARII

  1. Problema se pune în felul următor:
    – teatrul a fost renovat acum vreo 12 ani şi această renovare a costat foarte mult;
    – teatrul a avut o conducere neinteresată de păstrarea bunurilor; era interesată de obţinerea de bani prin închiriere. Nu este admisibil ca , la doar 5 ani de la renovare, scaunele să arate jerpelite, aşa cum arătau prin anii 2008; acum arată şi mai jalnic;
    – aşa se întâmplă când există un deziteres faţă de cultură, iar angajaţii trebuie şi ei să trăiască şi să caută posibilităţi de întregirea bugetului;
    – festivalul a fost un succes pentru Teatrul Bacovia, iar Bacăul a revenit, pentru câteva zile, la perioada când era nu numai un oraş industrial şi comercial, ci şi unul cultural ( cei mai în vărstă, vă mai amintiţi de Gala recitalurilor dramatice sau de Festivalul de folclor, vă amintiţi de cum arăta sala şi foaierul Casei de Cultură, de spectacolele de operă , operetă, balet susţinute aici de marile teatre de gen din ţară?);
    -acum ce este Bacăul? Un oraş al concertelor de prost gust, în aer liber, după care se strâng camioane de gunoaie, un oraş al needucaţiilor care aruncă pe stradă hârtii, sticle, coji de seminţe, mucuri de ţigară, al celor care îşi parchează maşinile pe unde apucă, un oraş unde doar comerţul mai este rentabil;
    -oamenii de afaceri ar trebui să se întâlnească ( tot avem un Centru de Afaceri) şi , din proprie iniţiativă, să să hotărească fiecare ce va sponsoriza: şcolile, universităţile, cluburile sportive, teatrul, filamornica, biblioteca, muzeele, spitalele. Dacă fiecare şi-ar alege câte o instituţie şi şi-ar trece în buget acest lucru, atât ei cît şi beneficiarii vor fi în avantaj.

  2. Felicitări! Foarte bine pusă problema: scurt și la subiect…
    Romulus Dan Busnea

Comments are closed.