La români, marile sărbători religioase – Crăciunul și Paștele – au, de regulă, patru faze:
Faza I – Postul
Mai scurt sau mai lung, postul dinaintea celor două mări sărbători are o componentă alimentară importantă: bunul creștin ortodox nu mai pune gura pe carne, lapte, brânză, ouă (exceptând “dezlegările” de rigoare la produse piscicole), având grijă să evidențieze acest lucru ori de câte ori are ocazia, în special pe rețelele de socializare, prin contribuții de genul: “Suntem în Post”, “Nu ne mai ispitiți cu astfel de bunătăți, nu știți că este post?” ș.a.m.d.
Faza II – Îmbuibarea
Odată ridicat embargoul asupra produselor de origine animală, bunul creștin ortodox începe să bage în el, după caz, sarmale, piftie, caltaboși, cârnați, șorici, ouă fierte, salată boeuf, friptură și drob de miel, cozonac, pască, toate stropite din belșug cu țuică, rachiu, pălincă, vin (de-ăla bun, “natural”, de la țară, nu făcut din prafuri) și alte lichide mai mult sau mai puțin alcoolizate.
Continuarea articolului o găsiți AICI.