ŠKODA a construit o linie de producție complet nouă și modernă pentru noul 1000 MB la uzina principală din Mladá Boleslav. Cu o unitate de acționare compactă în partea din spate a caroseriei autoportante, mașina elegantă cu patru uși a fost unul dintre cele mai avansate vehicule din clasa de 1,0 litri din anii 1960.
Škoda 1000 MB este unul dintre cele mai proeminente modele din istoria de 124 de ani a fabricii de automobile din Mladá Boleslav. În primăvara anului 1964, 1000 MB a înlocuit popularul model Škoda OCTAVIA și, odată cu acesta, conceptul clasic de tracțiune cu motor frontal și tracțiune spate. 1000 MB dispunea de un motor foarte modern cu patru cilindri de 1,0 litri în partea din spate a caroseriei sale deosebit de ușoare și autoportante. În plus, modelul de ultimă generație a fost produs într-o nouă parte a fabricii Škoda din Mladá Boleslav, care a folosit tehnologii de ultimă generație, cum ar fi turnarea sub presiune specială.
Denumirea finală a modelului cu patru uși. 1000 MB s-au referit la capacitatea sa cubică rotunjită la 1000 cm3 și „MB”, referindu-se la producția de la sediul central Škoda din Mladá Boleslav.
Peste 300 de companii, inclusiv 134 din străinătate, au fost implicate în construcția și echiparea celor peste 40 de hale și alte clădiri. Fabrica era acum printre cele mai moderne fabrici de automobile, stabilind, de asemenea, standarde dincolo de granițele țărilor comuniste. O nouă rețea rutieră de 13 kilometri prin situl de 80 de hectare a adăugat zece kilometri de căi ferate, care au dus la o șantier de transport și un transportor aerian de unsprezece kilometri.
Corpul cu patru uși al celor 1000 MB consta din 665 de piese presate și a fost construit cu 6.900 de puncte de sudură.
Au fost făcute și multe alte schimbări de pionierat. De exemplu, carcasele cilindrului și ale arborelui cotit, precum și carcasa clopotului transmisiei manuale cu patru trepte, au fost realizate din aluminiu turnat ușor. Datorită unui brevet al inginerului ceh Josef Polák din 1922, aceste piese ar putea fi produse într-un timp mult mai scurt și cu un consum redus de energie.
În ciuda dimensiunilor sale compacte de 4,17 metri lungime, 1,62 metri lățime și 1,39 metri înălțime, ŠKODA 1000 MB a oferit un interior foarte spațios și funcțional.
Între 1964 și 1969, Skoda a produs 440.639 de unități ale modelelor cu model de 1000 MB și 1100 MB și 2.517 unități ale variantei cu două uși MBX.
În 1964, se mai lansau Ford Mustang, Chevrolet Malibu, Opel Diplomat, Plymouth Barracuda, Nissan Silvia sau Alfa Romeo Canguro.