Super show în competiția de Off-Road de la Slănic-Moldova

Deși mult prea capricioasă, cu ploi și vreme rece, primăvara a oferit totuși și zile superbe, așa cum au fost și cele din weekend-ul care tocmai s-a încheiat, parcă totul rânduit pentru petrecerea timpului liber în natură, pe cărări și drumuri de munte scăldate în razele unui soare tot mai darnic. Și când distracția și buna dispoziție întregesc spectacolul naturii, putem spune că am avut parte de o reușită deplină, de momente ce nu pot fi ușor uitate.
O astfel de atmosferă, completată cu adrenalină și senzații tari a fost oferită turiștilor și locuitorilor din stațiunea Slănic-Moldova de cea de-a doua etapă a Campionatului Național de Off-Road*, o competiție automobilistică atractivă și deosebit de spectaculoasă, organizată de Clubul Off-Road Vaslui și Clubul Off-Road ,,Dacii Liberi” Bacău, desfășurată sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRASS) și a Comisiei Naționale de Off-Road din România (CNOR), cu sprijinul Primăriei Slănic-Moldova, Consiliului Județean Bacău prin Serviciul Public Județean pentru Promovarea Turismului și Coordonarea Activității de Salvamont Bacău, ISU Bacău, RNP ,,Romsilva”, Hotel ,,Venus”.
Timp de patru zile (19 – 22 mai 2016), stațiunea de la poalele Nemirei a devenit pentru al doilea an consecutiv capitala off-road-ului românesc, locul în care 55 de echipaje și-au dat întâlnire pentru a participa la o întrecere sportivă, care înainte de toate a testat îndemânarea, priceperea, creativitatea, și nu în ultimul rând, fair-play-ul piloților și copiloților, iubitori de motoare puternice și peisaje copleșitoare.
Echipate special pentru astfel de întreceri, mașinile înscrise în competiție au concurat la clasele ,,Extrem”, ,,Open” și ,,Standard”, pe trasee diferite, în zone special amenajate pentru public și media, fiecare clasă având un anumit grad de dificultate. Organizatorii au pregătit numeroase surprize pentru toţi piloţii, traseele având toate ,,ingredientele” necesare unui concurs plin de suspans – văi abrupte, zone pietruite, drumuri forestiere, urcări şi coborâri spectaculoase.

Premieră în off-road-ul românesc

,,Pentru anul acesta, am avut o probă specială de zi, la clasa Standard, denumită `Pe aici nu se trece!`, una care sper să rămână un etalon al probelor de la Slănic-Moldova. Totodată, pentru prima oară în campionatul național am introdus și o probă specială de noapte, pe care am numit-o `Noaptea Nemirei`, cu startul în seara primei zile de concurs. Proba de noapte a constat în parcurgerea unui traseu pe teren accidentat pe o distanță de aproximativ 20 de km pentru fiecare traseu. Întrucât în ultima vreme a plouat destul de des și de mult, au mai fost tăiate din trasee, în așa fel încât concurenții să poată parcurge proba în maximum o oră și jumătate. Proba specială de noapte a avut un cuantum ce poate stabili sau destabiliza chiar clasamentul general, fiind o probă dificilă atât prin caracteristicile terenului, dar mai ales prin noutatea pe care o introduce această probă. Per ansamblu, încercăm să promovăm trasee dificile, însă bine organizate, structurate, fără porțiuni care să perecliteze viața piloților, copiloților și a spectatorilor. Mulțumim co-organizatorilor și sponsorilor, fără de care nu am fi putut să ne bucurăm de astfel de clipe”, a precizat Romeo Andrieș, director al competiției și președintele Clubului Off-Road ,,Dacii Liberi” Bacău.

Impresii ale câștigătorilor

,,O etapă extraordinară, vreme super, organizare foarte bună, mi-a plăcut enorm”. Nicușor Duică, pilot, locul II, clasa ,,Standard”;
,,Felicitări organizatorilor, sper să ne revedm și la anul în aceleași condiții, dacă nu chiar mai bune”. Magda Danciu, pilot, locul I, clasa ,,Standard”;
,,În primul rând vreau să felicit organizatorii pentru o etapă de nota zece plus! Bravo băieți, țineți-o tot așa! A fost o bătălie interesantă, adversarul meu direct a forțat ritmul, a forțat podiumul, a încercat să sufle locul I… Ce pot să mai spun? Nemira are farmecul ei: a plouat, ne-a pus mașinile la grea încercare, traseul de noapte a fost unul spectaculos. Îi felicit pe ceilalți ocupanți ai podiumului, Dan Carp și Arthur Lorincz, pentru prestația excepțională”. Ion Tudor Claudiu, pilot, locul I, clasa ,,Open”;
,,O etapă de excepție, o vreme nemaipomenită, dar și o zonă care mi-a dat oarece emoții. Am reușit cu bine alături de concurenți foarte bine pregătiți la această clasă și pot spune că s-a ajuns la o performanță peste ceea ce am realizat până acum”. Mihail Pascu, pilot, locul I, clasa ,,Extrem”;
,,Pentru mine, proba de noapte este o nouă definiție pentru extrem: este ceva nou, este într-adevăr ceva tentant și spectaculos. Felicitări organizatorilor, îmi dau seama cât s-a muncit, apreciez că nu am fost puși în pericol și aș dori ca toți ceilalți să ia un exemplu în acest sens, căci noi am venit să facem sport, nu ceva ca să ne pună viețile în pericol”. Tiberiu Cojocaru, copilot, clasa ,,Extrem”;
,,Totul a fost o reală încântare. Dacă ar fi trebuit ca eu să fac traseul, nu cred că puteam să-l fac mai bine. Proba de noapte, absolut fulminantă: un culoar printre făclii, cu un foc de tabără în toiul nopții, lume veselă, o atmosferă perfectă”. Sorin Pârvulescu, pilot, locul III, clasa ,,Extrem”.

Clasamente generale pe clase, etapa a doua, Campionatul Național de Off-Road, Slănic-Moldova, 19 – 22 mai, 2016 (echipaje formate din pilot și copilot)

Clasa ,,Extrem”: Locul I, Mihail Pascu și Laurențiu Dobrică; Locul II, Andrei Gafița și Tiberiu Cojocaru; Locul III, Sorin Pârvulescu și Adrian Lozincă
Clasa ,,Open”: Locul I, Ion Tudor Claudiu și George Bobu; Locul II, Dan Carp și Victor Tănase, Locul III, Arthur Lorincz și Rareș Sideriaș
Clasa ,,Standard”: Locul I, Magda Danciu și Cornel Zamfirescu; Locul II, Nicușor Duică și Nicoleta Duică; Locul III, Răzvan Vișoiu și Andrei Hazgan
Au mai fost acordate premii la probele ,,Trial” și ,,Noaptea Nemirei”, următoarea etapă fiind programată la Piatra-Neamț, în perioada 23 – 26 iunie 2016.

* Competiție Off-Road = concurs automobilistic de orientare în teren accidentat, care constă în parcurgerea de căre echipaje, a unor secvențe de traseu și a unor probe speciale cu autovehicule definite conform regulamentului CNOR. Secvențele de traseu sunt identificate de către concurenți fie cu ajutorul carnetelor de traseu (Roadbook-uri), fie al trackurilor GPS, fie al reperelor GPS, iar probele speciale prin marcaje specifice.
Roadbook-urile, trackurile GPS, sau reperele GPS precum și toate marcajele sunt asigurate, furnizate și pregătite de către organizator.
Clasamentul se stabilește pe baza timpilor realizați și a penalizărilor acumulate. Câștigă echipajul care a acumulat cele mai puține puncte de timp, penalizări, sau, după caz, cel mai scurt parcurs între reperele de start, repectiv sosire. (Extras din Regulamentul CNOR)
Romulus Dan BUSNEA