sâmbătă 12 octombrie 2024

.

O foarte scurtă istorie...

Egiptenii antici dezvoltaseră scrierea pe suluri de papirus atunci când cărturarii foloseau pensule...

Măștile faciale și beneficiile...

Pe lângă rolul lor crucial în protecția împotriva bolilor respiratorii, măștile faciale pot...

Ce trebuie să faceți...

Parfumurile au patru niveluri diferite de concentrare, de la cel mai scăzut la...

Anunțurile publicitare. Puțină istorie...

Ai pierdut un document, vrei să cumperi o mașină sau să vinzi o...
AcasăDe stiutTot ceea ce...

Tot ceea ce trebuie să știi despre filtrul de particule

Majoritatea autovehiculelor diesel sunt prevăzute cu un filtru de particule.

Este posibil să fi auzit oameni menționând filtrele de particule diesel și „regenerarea filtrului de particule” în legătură cu mașinile diesel și te-ai întrebat despre ce erau. Producătorii au început să monteze aceste filtre pe toate mașinile diesel începând cu anul 2009, ca o modalitate de a reduce emisiile de particule toxice din eșapamentele lor. Mulți șoferi încă nu știu cum funcționează, dacă filtrul este înfundat sau cum pot debloca un filtru.

Filtrele de particule trebuie să se „regenereze” pentru a preveni colmatarea și acest lucru se întâmplă doar atunci când conduceți o perioadă prelungită. Regenerarea filtrelor este esențială pentru prevenirea problemelor; o reparație va atrage inconveniențele și cheltuielile cu privire la examinarea mașinii dvs. de către un profesionist, iar costul înlocuirii filtrului în cazurile de înfundare extremă ar putea ajunge la mai mult decât merită mașina dvs.

Ce este un filtru de particule?

Deoarece motoarele diesel ard combustibil diferit de cele pe benzină, o cantitate mare de funingine este creată ca un produs secundar al procesului de ardere. Această substanță fină, aproape invizibilă, poate provoca probleme semnificative de mediu; este sarcina filtrului de a o captura și a o distruge înainte de a se întâmpla acest lucru. Filtrele de particule au devenit standard în 2009, dar unele modele diesel erau dotate cu această tehnologie înainte de această dată.

Curățarea

În timp ce prima sarcină a unui filtru este să prindă și să mențină particulele nocive, mai trebuie și să scape și de ele. Filtrul face acest lucru expunându-le la temperaturi foarte ridicate, arzându-le și transformând particulele în cenușă inofensivă, într-un proces numit regenerare.

Regenerarea și de ce motoarele Diesel pot fi nepotrivite pentru călătoriile scurte

Filtrul poate începe regenerarea în câteva feluri, dar toate au nevoie de gazele de evacuare pentru a se încălzi extrem de mult – de obicei în jur de 500 de grade Celsius. „Regenerarea pasivă” are loc atunci când conduci mașina cu viteze de peste 65 km pe oră timp de câteva minute, iar acest lucru ar trebui să ardă automat particulele din filtru.

Cu toate acestea, mulți șoferi care locuiesc în orașe sau care conduc doar pe distanțe scurte, nu își aduc evacuarea la o temperatură suficient de ridicată pentru ca „regenerarea pasivă” să apară. Acest lucru poate duce la acumularea de funingine, blocând în cele din urmă filtrul și cauzând probleme motorului, cum ar fi o reducere a eficienței combustibilului și chiar oprirea motorului. Pe tabloul de bord poate apărea și o lumină de avertizare
Dacă nu conduci des cu viteză, motorul va încerca să golească filtrul prin „regenerare activă”. Aici motorul lasă gazele de eșapament să se încălzească suficient pentru a arde funinginea, fără a fi necesar ca mașina să funcționeze cu viteză.

Din păcate, regenerarea activă poate avea loc numai atunci când mașina se deplasează, astfel că șoferii urbani se pot găsi în situația în care mașinile lor nu sunt capabile să regenereze filtrul din cauza prea deselor opriri la semafor.

Majoritatea mașinilor au un sistem de avertizare în două etape. Dacă vedeți o lumină aurie, ar trebui să puteți determina filtrul să se regenereze conducând peste 65 km / h timp de aproximativ 10 minute. Dacă vedeți o lumină roșie de avertizare a filtrului de particule, aceasta înseamnă că este nevoie de o călătorie la service.

Reparația filtrelor

Dacă se aprinde lumina roșie, de obicei, este un avertisment că dispozitivul are nevoie de curățare. Manualul mașinii dvs. vă va spune cum să conduceți pentru a face acest lucru. Dacă urmați aceste instrucțiuni și lumina nu se stinge, trebuie să duceți mașina la un service cât mai curând posibil. Deși este posibil să cumpărați lichide de curățare de la magazinele de piese de schimb auto, curățarea unui filtru de particule este o sarcină pentru profesioniști.

În funcție de cât de blocat este filtrul, service-ul poate să folosească produse și tehnici speciale de curățare. Dacă nu oferă acest serviciu, întrebați dacă filtrul poate fi scos și trimis la o firmă de specialitate pentru curățare.

De citit!

Acțiunea BLOCADA în municipiul Moinești: Peste 50 de autovehicule verificate și sancțiuni în valoare de peste 21.000 de lei

Polițiștii din cadrul Poliției municipiului Moinești, alături de colegii lor din secțiile de poliție rurală arondate, au desfășurat o amplă acțiune de control în municipiu și în comunele limitrofe. Aceasta a avut ca scop prevenirea și combaterea accidentelor rutiere,...

Tusea la copii: cauze, remedii și soluții naturale

Tusea este una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate la copii, provocând îngrijorare și stres pentru părinți. De multe ori, părinții se confruntă cu situația în care nu mai scapă de tuse la copii, iar această problemă poate...

“Maradonist” reținut după ce l-a lăsat pe un tânăr fără 750 de lei

 Un tânăr de 22 de ani s-a prezentat la sediul Poliţiei Municipiului Bacău, unde a reclamat faptul că, în timp ce se afla în faţa unei case de schimb valutar de pe strada Mihai Viteazu din localitate, a fost...