1.1 C
Bacau

Trigliceridele: care e problema cu ele?

De stiut!

Dacă v-ați urmărit tensiunea arterială și nivelul colesterolului, este posibil să aveți nevoie să monitorizați altceva: trigliceridele. A avea un nivel ridicat de trigliceride în sânge poate crește riscul de boli de inimă. Dar aceleași alegeri ale stilului de viață care promovează sănătatea generală vă pot ajuta și la scăderea trigliceridelor.

Ce sunt trigliceridele?

Trigliceridele sunt un tip de grăsime (lipide) care se găsește în sânge. Când mănânci, corpul tău transformă toate caloriile pe care nu trebuie să le folosească imediat în trigliceride. Trigliceridele sunt stocate în celulele adipoase. Mai târziu, hormonii eliberează trigliceride pentru energie între mese. Dacă consumați în mod regulat mai multe calorii decât arzi, în special din alimente bogate în carbohidrați, este posibil să aveți trigliceride mari (hipertrigliceridemie).

Ce este considerat normal?

Un simplu test de sânge poate dezvălui dacă trigliceridele tale se încadrează într-un interval sănătos:

Normal – mai puțin de 150 miligrame pe decilitru (mg/dL) sau mai puțin de 1,7 milimole pe litru (mmol/L)

Limită ridicată – 150 până la 199 mg/dL (1,8 până la 2,2 mmol/L)

Ridicat — 200 până la 499 mg/dL (2,3 până la 5,6 mmol/L)

Foarte mare – 500 mg/dL sau peste (5,7 mmol/L sau mai mult)

Care este diferența dintre trigliceride și colesterol?

Trigliceridele și colesterolul sunt diferite tipuri de lipide care circulă în sânge:

Trigliceridele stochează caloriile neutilizate și oferă organismului tău energie.

Colesterolul este folosit pentru a construi celule și anumiți hormoni.

De ce contează trigliceridele mari?

Trigliceridele ridicate pot contribui la întărirea arterelor sau la îngroșarea pereților arterelor (arterioscleroză), ceea ce crește riscul de accident vascular cerebral, atac de cord și boli de inimă. Trigliceridele extrem de ridicate pot provoca, de asemenea, inflamația acută a pancreasului (pancreatită). A avea trigliceride mari este adesea un semn al altor afecțiuni care cresc riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral, inclusiv obezitatea și sindromul metabolic – un grup de afecțiuni care include prea multă grăsime în jurul taliei, hipertensiune arterială, trigliceride crescute, glicemie crescută și anormale. nivelurile de colesterol.

Trigliceridele ridicate pot fi, de asemenea, un semn al unui Diabet de tip 2 sau prediabet, pentru Sindromul metabolic (o afecțiune în care tensiunea arterială crescută, obezitatea și glicemia crescută apar împreună, crescând riscul de boli de inimă), niveluri scăzute de hormoni tiroidieni (hipotiroidism), anumite afecțiuni genetice rare care afectează modul în care corpul tău transformă grăsimea în energie.

Care este cel mai bun mod de a reduce trigliceridele?

Alegerile unui stil de viață sănătos sunt esențiale:

Fă sport regulat. Țintește-te pentru cel puțin 30 de minute de activitate fizică în majoritatea sau în toate zilele săptămânii. Exercițiile fizice regulate pot scădea trigliceridele și pot crește colesterolul „bun”.

Evita zaharul si carbohidratii rafinati. Carbohidrații simpli, cum ar fi zahărul și alimentele făcute cu făină albă sau fructoză, pot crește trigliceridele.

Slăbiți. Dacă aveți hipertrigliceridemie ușoară până la moderată, concentrați-vă pe reducerea caloriilor. Caloriile suplimentare sunt transformate în trigliceride și stocate sub formă de grăsime. Reducerea caloriilor va reduce trigliceridele.

Alegeți grăsimi mai sănătoase. Schimbă grăsimile saturate din carne cu grăsimi mai sănătoase din plante, cum ar fi uleiurile de măsline și canola. În loc de carne roșie, încercați pește bogat în acizi grași omega-3, cum ar fi macroul sau somonul. Evitați grăsimile trans sau alimentele cu uleiuri sau grăsimi hidrogenate. Alimentația necorespunzătoare – deficitul de vitaminele A, C, E, dar și un nivel redus al unor minerale precum zinc, fier, seleniu sau magneziu pot duce la slăbirea mecanismului de apărare naturală a organismului. Iar asta duce la tot felul de boli, între care și infecție urinară.

Limitați cantitatea de alcool pe care o consumați. Alcoolul este bogat în calorii și zahăr și are un efect deosebit de puternic asupra trigliceridelor. Dacă aveți hipertrigliceridemie severă, evitați să beți alcool.

 

- Advertisement -

Ultimele stiri