Vrem să ne vindem mașina și ne grăbim să o facem. Vrem să scăpăm repede de ea, să ne vedem cu banii în mâna și să mergem mai departe. Și ne întrebăm de ce nu ne contactează nimeni să cumpere autoturismul.
Multă lume nu are chef să completeze tot felul de formulare pe site-urile de vânzări și sare direct pe Marketplace la Facebook. Pare mai simplu: încarci câteva poze, scrii câteva rânduri cum că vrei să vinzi mașina și, gata, nu mai trebuie să faci nici un efort. Plus că pe Facebook contactul e mai ușor, nu ca pe OLX, de exemplu, unde găsești o mulțime de vânzători care au pretenția să fie sunăți, că nu răspund la mesaje.
Dar, alegând Marketplace, intrați într-un teritoriu nemarcat. Da, sunteți liber să scrieți ce vreți, cum vreți, dar sunteți liberi și să greșiți. De câte ori n-ați văzut un anunț cu 2-3 poze ale unei mașini și cu textul “Vând mașina, contactați-mă!” și atât?! Și e foarte posibil ca din poză să nu vă dați seama nici măcar ce marca e mașina. Nu mai vorbesc de an, motorizare, probleme tehnice…
Un cumpărător nu are timp de pierdut cu sunatul vânzătorului ca să afle informațiile de bază. Cumpărătorul sună, eventual, ca să stabilească o întâlnire și să ia decizia finală. Dacă vede un anunț căruia îi lipsesc elementele minime necesare, trece mai departe și vânzătorul se întreabă cu ce a greșit de nu vrea nimeni să-i cumpere mașina. Care poate că e chiar o mașina extraordinară…
Deci, sunt câteva elemente pe care trebuie să le precizați în anunțul de vânzare. Nu o să scrieți un roman dar trebuie să precizați marca mașinii, modelul și anul de fabricație. De ce? Pentru că numai Suzuki Grand Vitara are cel puțin 4 versiuni: 1.6 benzină, 1.6 diesel, 1.9 diesel și 2.0 benzină. Contează dacă e diesel sau benzină? Măcar pentru diferențele de preț ale carburantului și tot contează. Ca să nu mai vorbim că la modelele pe benzină se poate pune instalație GPL iar la diesel, nu.
Dacă trebuie să alegi dintre mai multe camionete pick up, de exemplu, ai vrea să știi anul de fabricație, puterea motorului, capacitatea, eventual, consumul. Poate e o Dacia Pick-up pe benzină, poate e diesel, asta contează foarte mult. Poate are tracțiune pe față, poate are tracțiunea pe spate…
Recapitulând, pe lângă cele 4-5 poze, între care ar trebui să fie măcar una și cu interiorul, ar trebui specificate următoarele elemente:
– marca, modelul, anul de fabricație
– capacitatea motorului, tipul de combustibil, tracțiunea
– puterea motorului, tipul cutiei de viteze, numărul de kilometri la bord
– volanul (pe stânga sau pe dreapta), dacă e înmatriculată sau nu, ce cauciucuri are (de vara, de iarnă, all seasons)
– eventuale probleme mecanice, electrice sau “cosmetice”
Ca bonus, un vânzător serios ar anunța și cu ce vine mașina în portbagaj. Pentru că mulți vând mașinile fără trusa sanitară, fără cric, stingător, triunghiuri reflectorizante.